Faculty of Humanities

Infrastructure

Our faculty is located at Unitobler and Mittelstrasse 43.

The Unitobler is home to the Institutes for Social Anthropology, English, French, Italian, German, Spanish, Studies of the Middle East and Muslim societies, Linguistics, Classics, Philosophy, Religious studies, Slavistics, History, the Walter Benjamin Kolleg including the Center for the Study of Language and Society and the Digital Humanities, and: the Dean's Office!

Mittelstrasse is home to the institutes for Theater- and Dance studies, Musicology, Art History, Archaeological studies, and the Interdisciplinary Center for Gender Studies.

Das mobile Saalmikrofon "Soyez bref" besticht durch sein originelles UniBE-Design. Das Publikum kann es ohne Kabelgewirr selbst durch die Reihen geben; für online-Teilnehmende ist immer klar, wer gerade spricht. Sie können das Mikrofon jederzeit am Dekanat ausleihen.

Der Informatik-Support der Fakultät ist zum Teil zentralisiert, zum Teil haben die Institute eigene Informatikstellen. Den zentralen IT-Support nutzen die Institute für Musikwissenschaft, Theater- und Tanzwissenschaft, Archäologie, Sozialanthropologie, Philosophie, Slavistik, das Interdisziplinäre Zentrum für Geschlechterforschung sowie das Dekanat. Zu den Dienstleistungen gehören unter anderem Kauf, Installation und Konfigurationen von Rechnern, Einrichtung und Pflege von Servern und Netzwerken sowie der First Level Support.

The premises are open Monday thru Friday as shown below. Otherwise, you can get access with your UNICARD.

Unitobler

 Tobler and Cafeteria
 7 am - 6 pm
 Libraries  8 am - 6 pm
 Basic library  8 am - 7 pm
 Lecture halls Lerchenweg
 7 am - 6 pm
 Library Lerchenweg
 8 am - 5 pm
Mittelstrasse
 Building  7 am -6.30 pm
 Libraries  defined by departments

The facility management covers e.g. technical issues, facility cleaning, shipping goods, or infrastructure.

The facility committee supervises common interests of all units on the premises at Unitobler. The house rules defines its tasks. The committee usually meets once per semester. The president can decide upon daily business applications without consulting the committee.

Please inform the facility management or facility committee in advance if you plan activities in common spaces. This helps us avoid e.g. double bookings and other unwelcome surprises. The maps below show spaces at Lerchenweg 36 where coffee breaks, apéros, or poster presentations are welcome.